Naujos kartos barų tinklai „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ žvalgosi į Lietuvą
Vos prieš kelis metus veiklą Rygoje pradėjęs vyno baras „Easy Wine“ ilgai netruko, kol buvo pamėgtas miesto turistų ir vietinių gyventojų. Savo originalų kelią barų verslo sektoriuje atradęs P. Ozolsas suskubo tokią pat koncepciją pritaikyti ir alaus gerbėjams – taip gimė vyno barui „Easy Wine“ giminingas prekės ženklas „Easy Beer“.
Šiandien šie du prekės ženklai, pasitelkę unikalius ginklus, turėtų priversti sunerimti ne vieną tradicinį, net ir daugiamete patirtimi galintį pasipuikuoti barą. „Easy Wine“ ir „Easy Beer“, anot P. Ozolso, – tai visiškai naujos kartos barai, tarsi atskaitos taškai to, link kur judės visa barų kultūra ateityje.
Paklojo stiprius verslo pamatus
Verslininkas vienu išmintingiausių sprendimų, pritaikytų „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ baruose, laiko inovatyvią išmanaus kliento poreikius atitinkančią aptarnavimo sistemą. Be tradicinio atsiskaitymo tiesiogiai aptarnaujančiam personalui, „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ siūlo ir savitarnos vietą, kur pats klientas, gavęs specialią kortelę ir pasirinkęs iš 60 vyno rūšių ar 20 alaus rūšių, gali įsipilti sau gėrimą. Beje, gali įsipilti nebūtinai standartinį gėrimo kiekį.
„Easy Wine“ ir „Easy Beer“ – tai visiškai naujos kartos barai, tarsi atskaitos taškai to, link kur judės visa barų kultūra ateityje.
„Norime prisidėti prie rinkos evoliucijos vyno ir alaus pažinimo, jų vertinimo aukštumų link, todėl savo baruose, kitaip nei tradiciniuose, leidžiame rinktis bet kokį gėrimo kiekį – net jei tai tėra, pavyzdžiui, 30 mililitrų. Šis sprendimas leidžia baro svečiams išmėginti kur kas daugiau ir įvairesnių gėrimų, eksperimentuoti ir kiekvienam pasijusti ne tik barmenu, bet ir degustatoriumi, – pasakoja P. Ozolsas. – Pagal pasirinktą kiekį nustatoma ir atitinkama kaina. Už viską pagal kortelės duomenis atsiskaitoma prieš pat klientui paliekant barą. Marketingo ekspertų teigimu, toks atsiskaitymo būdas, palyginti su išankstiniu apmokėjimu, skatina didesnį vartojimą. O padidintos vartojimo apsukos, savo ruožtu, padidina ir uždarbį.“
Tai puikiai patogiam ir efektyviam naudojimui pritaikyta technologija. Vyno kraneliai, prie kurių „Easy Wine“ baro lankytojai gali save aptarnauti, tiekia vyną iš butelių, esančių šaldytuvuose, tad vynas klientus visada pasiekia teisingos temperatūros. Šaldytuvai stikliniai, todėl vyno buteliai tarnauja ir kaip estetiška interjero detalė. Tuo metu pilstomo alaus kraneliai „Easy Beer“ baruose tiekia alų iš statinių, esančių atskirai įrengtose šaldomose patalpose, tad vėlgi tokiu būdu yra išsprendžiamas tinkamos gėrimo temperatūros klausimas. Svarbu ir tai, kad alaus tiekimo sistemoje yra įdiegti putų kiekį reguliuojantys jutikliai, kurie jį maksimaliai sumažina. „Negana to, savitarnos technologija leidžia kur kas tiksliau apskaičiuoti ir įvertinti reikalingų atsargų kiekį, todėl jų visai nešvaistome“, – priduria P. Ozolsas.
„Beje, spalio mėnesio pabaigoje duris atvers dar vienas mūsų naujas baras, kuriame išbandysime ir kokteilių savitarną.“
Pašnekovas užsimena, kad šiuo metu yra testuojama ir viskio savitarnos sistema. „Jau pastebėjome, kad klientams pasaulinio žinomumo prekės ženklų viskiai nėra įdomūs – linkę jie eksperimentuoti, išmėginti neragautus skonius, – teigia P. Ozolsas. – Beje, spalio mėnesio pabaigoje duris atvers dar vienas mūsų naujas baras, kuriame išbandysime ir kokteilių savitarną. Įrengti automatizuoti kokteilių maišytuvai leis klientams patiems pasidaryti tiek alkoholinius, tiek gaiviuosius gėrimus. Viso jų planuojame 15 rūšių. Kokteilį baro svečiai galės gauti vos vieno mygtuko paspaudimu. Tai išties pagreitins kokteilių gamybos laiką: barmenas, gamindamas, pavyzdžiui, kokteilį „Long Island“ vidutiniškai užtrunka dvi minutes, o automatizavus jo gamybą, tai truks vos kelias sekundes.“
„Beje, šie savotiški žaidimo elementai, kurie leidžia kiekvienam baro lankytojui pasimatuoti barmeno ar degustatoriaus kepurę, juos vilioja nepriklausomai nuo metų laiko ar mėnesio, tad mūsų verslas, kaip pastebėjome, išvengia daugelį verslų paliečiančios sezoniškumo problemos“, – pastebi pašnekovas.
Didelį dėmesį „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ skiria ir reguliariai pagal vietinio vartotojo įpročius atnaujinamam įvairių užkandžių bei patiekalų asortimentui, kurio aukštą kokybę užtikrina profesionalūs virtuvės meistrai. Meniu kuria šefas, turintis darbo patirties tokiuose restoranuose, kurie gali pasipuikuoti ne viena prestižine „Michelin“ žvaigžde. Be to, „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ virtuvės yra atviros, todėl maisto gaminimas yra tarsi demonstracija kiekvieno iš šių barų svečio akiai.
„Franšizės gavėjai, pradėję bendradarbiauti su „Easy Wine“ ir „Easy Beer“, gaus iki smulkmenų „išgvildentą“ verslo modelį, pajėgų generuoti didelį pelną.“
Pasiruošę „išplaukti“ į platesnius vandenis
Unikaliais sprendimais ir jų efektyviu bei jau patikrintu pritaikymu sutvirtinti verslo pamatai, tikėtina, pavirs ir rimtesne plėtra – šiuo tikslu buvo sukurtos „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ franšizės.
Prie šių franšizių parengimo tarptautinei plėtrai stipriai prisidėjęs franšizavimo konsultantas Juris Roganovs yra įsitikinęs, kad „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ turi didžiules galimybes tapti vienomis sėkmingiausių latviškos kilmės franšizių. „Tai itin šiuolaikiškas, modernus, unikalus, technologiškai pažangus verslas. Už jo vairo – patyrusi, ambicingai nusiteikusi franšizės davėjo komanda. Franšizės gavėjai, pradėję bendradarbiauti su „Easy Wine“ ir „Easy Beer“, gaus iki smulkmenų „išgvildentą“ verslo modelį, pajėgų generuoti didelį pelną ir turintį plėtros potencialą“, – sako jis.
Viena franšizės davėjo tikslinių rinkų – ir Lietuva. P. Ozolso manymu, Lietuvoje barams tikrai dar nėra pernelyg ankšta, todėl, atitikdami ir patys formuodami vyno ir alaus vartojimo kultūros tendencijas, „Easy Wine“ ir „Easy Beer“ franšizės davėjai, atradę tinkamus gavėjus, yra pasirengę šalyje užimti stiprias pozicijas ir įrodyti savo pelningumą. „Belieka mūsų komandos branduolį sustiprinti ne ką mažiau ambicingais vietiniais franšizės gavėjais“, – konstatuoja P. Ozolsas.
Pašnekovą kalbino Rūta Jadzevičiūtė
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.