Personalizuotų knygų leidėjas ieško franšizės gavėjų Baltijos šalyse
Startavusi Čekijoje ir veikianti jau daugiau negu dvi dešimtis „Modry Slon“ tapo knygų rinkos revoliucioniere – savo skaitytojams pasiūlė knygas, kuriose kiekvienas iš jų gali patys įkūnyti kūrinio herojus ir keliauti bei patirti nuotykius kartu su kitais pasakų veikėjais. Personalizuotų knygų poveikio tyrimais nustatyta, kad šios knygos kur kas labiau motyvuoja vaikus skaityti ir atrasti knygų magiją.
Siekiant inovuoti kuo daugiau knygų rinkų, „Modry Slon“ franšizavo savo internetinės parduotuvės verslo modelį. M. Halfaras dalinasi, kad internetinės knygų parduotuvės franšizės gavėjo „Modry Slon“ pradėjo dairytis jau ir Baltijos šalyse. Apie tai ir kalbamės su leidyklos vadovu.
– Leidybos sritis ypatingai dinamiška. Pasidalinkite, kokie buvo pastarieji dvidešimt metų.
– Tai buvo nuolatinės lenktynės, tobulinant verslo modelį. „Modry Slon“ ypač sustiprėjo per pastaruosius ketverius metus, kai nuosekliai peržiūrėjome visus verslo procesus. Vien dėl to buvo prasminga kurti franšizę. Nuo tol finansiniai bendrovės rezultatai kasmet tik gerėja. Tad labai džiaugiamės, kad per tuos metus pavyko daug nuveikti. Nutiesėme labai reikšmingą tiltą tarp kūrėjų ir leidėjų. Taigi viskas – nuo pat idėjų generavimo iki galutinio produkto – gimsta po vienu „Modry Slon“ stogu. O franšizės sistema leidžia mums sparčiai plėstis tarptautiniu mastu.
– Jūs, kaip leidėjas, rinkai siūlote tiek personalizuotas knygas, tiek kitas edukacines priemones. Kuriuos „Modry Slon“ produktus galėtumėte išskirti kaip populiariausius?
– Žinoma, tai – personalizuotos knygos, garsinančios mus jau ir už namų rinkos ribų. Mūsų klientai jas išties pamėgo, labai tuo džiaugiamės. Tačiau klesti ir mūsų taip vadinamos „Tangle“ (liet. nenuoseklios) knygos – atminties lavinimo žaidimai.
– Kaip Jums sekasi auginti verslą užsienio rinkose?
– Kol kas galiu drąsiai teigti, kad iš esamų franšizės gavėjų sulaukėme daug teigiamų atsiliepimų. Daugelis jų, būdami master franšizės gavėjais, vertina mūsų paramą ir didelį verslo modelio išskirtinumą rinkoje. Turėdami verslo valdymo instrukcijas, jie gali pilnai sutelkti dėmesį į savo vietinę „Modry Slon“ elektroninę parduotuvę ir klientų užsakymų priėmimą. Tuomet šiuos užsakymus jie perduoda mums. Paruošę užsakymus, išsiunčiame juos franšizės gavėjams, o jau jie, savo ruožtu, perduoda galutiniams vartotojams. Franšizės gavėjo pelno marža siekia net 50 proc., todėl tai yra išties pelningas verslas. Manau, kad tai – netgi svajonių darbas. Nereikia jokių sandėlių ar ofisų, o produktas yra geras. Viskas, ko tereikia, tai – interneto ryšys.
– Ar ketinate plėstis naujose rinkose? Kokiomis šalimis šiuo metu domitės labiausiai?
– Neabejotinai ketiname plėstis. Franšizę esame pardavę ir namų rinkoje – turime keturis franšizės gavėjus Čekijoje. Tačiau franšizė buvo kurta, orientuojantis į plėtrą užsienio šalyse. Siekiame būtent franšizavimo būdu kokybiškai žengti į kuo daugiau rinkų. Ir kol kas mums tai sekasi. Štai dar visai neseniai pasirašėme master franšizės sutartį su Vengrijos bei Bosnijos ir Hercegovinos verslininkais. Šiuo metu turime kelis potencialius franšizės gavėjus Portugalijoje ir Italijoje. Nuolat tobulindami savo verslą, esame įdomūs ir paklausūs skirtinguose Europos regionuose. Todėl tikrai tikime, kad galime plėstis. Su dideliu susidomėjimu ieškome partnerių ir Baltijos šalyse. Norime pasiūlyti master franšizės gavėjo teises kiekvienai šaliai atskirai arba visam Baltijos šalių regionui. Visa tai priklausys nuo mūsų atrasto šiose rinkose partnerio pageidavimų ir galimybių.
– Kaip manote, kur bus „Modry Slon“ po dešimties metų?
– Mūsų tikslas – kartu su franšizės partneriais sukurti vieningą tinklą visoje Europoje ir kuo didesniam skaičiui klientų pasiūlyti ir užtikrinti kokybiškus leidybos produktus.Tad to ir sieksime per ateinantį dešimtmetį.
visi straipsniai
- „Kai mes atidarėme pirmąjį „Museum of Senses“, net negalvojome, kad tai galėtų išaugti į franšizės verslo modelį. Mūsų idėja vystėsi stulbinamu greičiu, todėl galvoti apie kitus verslo sprendimus, nebuvo kada“, - teigia „Museum of Senses“ bendrasavininkas Dejan Grbić.
Ne tik suteikti ikimokyklinį ir bendrąjį išsilavinimą, tokį, koks jis yra reglamentuotas šalyje, bet ir sustiprintai ugdyti kalbinius (vietinės ir anglų k.) įgūdžius – tai, ko siekia „Maple Bear“.
Vilniaus verslo kolegija, siekdama atliepti naujausias tendencijas, su „SEO akademija“ sudarė franšizės sandorį dėl SEO specialisto mokymų programos įsigijimo.
Lenkijoje lyderiaujanti programavimo mokykla „Coders Lab“ plečia savo franšizės tinklą. Franšizės gavėjų „Coders Lab“ dairosi ir Baltijos šalyse.
Kiekviename iš mūsų slypi paslėpti talentai ir įgūdžiai, kurių dažnai nepavyksta atskleisti ir išugdyti formaliai švietimo sistemai. Programavimo mokyklų „Coding Giants“ steigėjai siūlo alternatyvą.
skaitomiausi
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Yra daugybė priežasčių, dėl kurių verslininkai nusprendžia pradėti savo verslą. O kokie motyvai lemia verslininkų pasiryžimą pradėti savo veiklą pagal franšizę?
Žinomas politikas, buvęs Vilniaus meras, sėkmingas verslininkas. Tokiam Artūro Zuoko pristatymui trūksta dar vienos detalės. Mat jis dar ir franšizės gavėjas.