Franšizės pirkimo algoritmas
Juos puikiai iliustruoja franšizės pirkimo algoritmas.
Franšizės pirkimo algoritmas yra sudedamoji visų franšizavimo procesų dalis. Nepriklausomi franšizės gavėjo veiksmai leidžia priartėti prie franšizės pirkimo–pardavimo sandorio.
Franšizės pirkimo algoritmas įprastai pradedamas nuo pasirengimo franšizės pirkimui. Šis etapas apima franšizės gavėjo savianalizę. Savianalizės metu franšizės gavėjas identifikuoja savo asmenines charakteristikas ir turimas kompetencijas, įvertina, ar jos yra tinkamos ir pakankamos franšizės gavėjo verslo valdymui.
Kitas franšizės pirkimo algoritmo etapas – pirminė franšizių atranka. Šio etapo tikslas – atrinkti tam tikrą skaičių potencialių franšizių (dažniausiai apie 5-8), kurios atitinka išskirtus franšizės atrankos kriterijus, tokius kaip franšizuojamo verslo prekės ženklo žinomumo lygis, investicijų, perkant franšizę, poreikis, patirties tokio verslo valdymui poreikis, rinkos galimybės. Rinkos analize siekiama įvertinti, kokie yra rinkos poreikiai ir potencialas, ar jie koreliuoja su franšizės gavėjo asmeniniais siekiais, kokia yra galima rizika.
Detalizuojant vertinimus, franšizių sąrašas susiaurinamas iki 2-3 franšizių. Detalus atrinktųjų franšizių įvertinimas turėtų būti atliekamas visapusiškai, atsižvelgiant tiek į patį franšizės davėją, tiek į išorinius verslo aplinkos veiksnius, galimai turinčius įtakos franšizės verslo sėkmei, tiek į pačios franšizės įsigijimo ir veiklos vykdymo sąlygas. Prieš galutinį franšizių įvertinimą ir apsisprendimą, kuri iš jų yra tinkamiausia, kiekvienam franšizės gavėjui rekomenduotina patikrinti franšizės davėjo pateikiamą informaciją ir įsitikinti jos teisingumu.
Tik tuomet pereinama prie konkrečios franšizės sutarties sąlygų derybinio proceso. Nors dažniausiai franšizės davėjai nėra linkę ieškoti kompromiso dėl atskirų sutarties sąlygų, tačiau pasitaiko ir priešingų atvejų, kai naujas franšizės davėjas yra pasirengęs derėtis dėl sutarties su kiekvienu nauju gavėju, siekdamas pritraukti kuo daugiau franšizės gavėjų per kiek įmanoma trumpesnį laiką.
Baigus derybinį procesą abejas puses tenkinančiu susitarimu, pasirašoma franšizės sutartis ir, tapęs nauju franšizės gavėju, verslininkas įgyja visas pagal sutartį numatytas teises ir pareigas, kurių pagrindu kuriamas naujas franšizės pagrindu veikiantis padalinys – franšizės gavėjo verslas, kurio tolimesnė plėtra tampa franšizės gavėjo atsakomybe.
Nuorodos:
- Malkin, I., Malkina, V. 2014. Franšizės davėjo verslas: pradžia.
- Malkin, I., Michailovska, V., Žilinskis, S. 2011. Franšizės įsigyjimas: greitkelis į verslo sėkmę.
visi straipsniai

Vis svarstote, ar verta pirkti franšizę ir už ją mokėti franšizės davėjui, jei galima įsteigti įmonę ir tokį patį verslą pradėti pačiam? Franšizavimo ekspertai dalinasi savo įžvalgomis.
Įsigijęs franšizę, kiekvienas gavėjas įgyja ne tik teises, bet ir pareigas, kurių pagrindinė – franšizės mokesčiai.
Sulig franšizės sutarties pasirašymu, franšizės gavėjas įgyja teisę naudoti franšizės davėjo verslo modelį ir sukauptą „know-how“ bei teisę naudoti verslo identiteto elementus.
Nepriklausomai nuo to, ar įsigiję franšizę, planuojate ją įvesti į naują rinką, ar išsinuomoti jau veikiantį padalinį, investicijų į konkrečią franšizę klausimas turėtų būti vertinamas visapusiškai.
Jei atlikęs savianalizę franšizės gavėjas yra pasirengęs žengti dar vieną žingsnį, metas pasirinkti franšizę.
skaitomiausi

Egzistuoja ne vienas su franšizavimu susijęs mitas. Jog nebūtumėte klaidinami, ypač, jeigu svarstote įsigyti franšizę, svarbu juos atpažinti. Straipsnyje pateikiami penki tokie mitai.
Nekilnojamojo turto tarpininkavimo agentūrų tinklas „Capital“ ir toliau konsoliduojamas – du brokerių biurai Vilniuje jungiami į vieną.
Gyvename prekės ženklo fanatizmo laikais, kai daugybę verslo sandorių, ypač kalbant apie franšizės pardavimus, lemia reputacija, prie kurios kūrimo (arba griovimo) neišvengiamai prisideda kiekvienas franšizės gavėjas.
Kaip šarminio vandens pardavimų kanalą per metus išauginti iki atskiro, tarptautine franšize tapti pretenduojančio verslo?
Tarptautinių siuntų paslaugų bendrovė „Mail Boxes Etc.“ (MBE) plėtrą Baltijos šalyse pradeda nuo Lietuvos. Ambicingais planais ilgainiui įsteigti 25 centrus dalinasi MBE pasaulinės plėtros vadovas Paolo Vitale.