Be franšizės būtų daug sunkiau
„Boom! Burgers“ – pirmoji jų įsigyta franšizė. Verslininkės sako, jog toks verslo būdas pateisino visus lūkesčius, o franšizės turėtojai perteikė daug patirties ir žinių.
Atitiko franšizės ir verslininkių vertybės
Verslininkės I. Kudirkaitė ir I. Naujalytė darbą maitinimo paslaugų sektoriuje pradėjo prieš penkerius metus, kai Birštone atidarė kavinę. „Viskas prasidėjo nuo didžiulio noro kurti ir dalintis savo kūryba su kitais. Daug gaminome pačios, nuolatos ieškojome kūrybinio potencialo kelionėse. Pagaliau atėjo laikas žinių ir patirties perteikimui ir pasidalinimui su kitais“, – sako I. Naujalytė.
Sėkmingas verslas skatino kurti ateities planus ir norą plėstis. Moterys ėmė ieškoti galimybių ir svarstyti apie naują restoraną. „Boom! Burgers“ verslininkes patraukė dėl panašios pasaulėžiūros. „Šis tinklas motyvavo aukštais savo veiklos standartais, gamybos procese naudojamais tik geriausios kokybės produktais, atsakingu požiūriu į klientus. Franšizę įsigijome gerai suprasdamos, ką perkame. Labiausiai motyvavo mums priimtina koncepcija – viskas tikra, šviežia, kokybiška“, – teigia I. Kudirkaitė.
Verslininkės, prieš pirkdamos franšizę, nedarė jokių paskaičiavimų ir iš karto patikėjo „Boom! Burgers“ sėkme. Priimti sprendimą neprireikė net atsiperkamumo analizės. „Jokia, net kruopščiai atlikta, analizė negarantuoja nei ateities, nei grąžos, nei perspektyvos. Pirkome franšizę, nes mus motyvavo noras kurti ir gaminti gerai. Būtent taip veikia mūsų pasirinktas tinklas““, – teigia I. Naujalytė.
Franšizės davėjai negaili patarimų ir palaikymo
Restorano savininkės sako, kad franšizė padėjo joms žengti drąsų ir sėkmingą žingsnį. „Mes į franšizę reaguojame tik teigiamai. Gauname daug patirties, patarimų, palaikymą, bendradarbiavimą. Vienoms be konkrečios patirties veikti būtų daug sunkiau. Franšizės davėjus vadiname draugais. Jie gyvena Bulgarijoje, tačiau nuolat su jais bendraujame telefonu. Pagal šalių susitarimą turime pakankamai laisvės kūrybai, nejaučiame jokių suvaržymų“, – bendradarbiavimo privalumus vardina I. Naujalytė.
Už franšizės davėjų pagalbą verslininkės moka iš anksto sutartą mokestį. Tačiau jis esą verslo neapsunkina. Anot moterų, kol kas su rimtais sunkumais susidurti iš viso neteko. „Žinojome, ką įsigyjame. Nebijojome minties, kad reikės daug dirbti. Todėl užgriuvus dideliam darbo krūviui, streso nejaučiame“, – sako I. Kudirkaitė.
Verslininkės imtis franšizės rekomenduoja tiems, kurie žino, ką nori padaryti, tačiau nežino, kaip. „Įsigijus franšizę jūs veikiate pagal jau sukurtą modelį, perimate visą patirtį. Todėl tiems, kurie nežino, kaip pradėti verslą, rekomenduotume rinktis franšizę. Svarbiausia, kad tenkintų keliamos sąlygos“, – teigia I. Naujalytė.
Konkurencijos nejaučia
Franšizės gavėjų teigimu, restoranas kol kas nejaučia konkurencijos. „Yra įvairių restoranų lyg ir siūlančių tą patį produktą, kaip ir mes, tačiau visiškai kitos kokybės. Kiekvienas restoranas turi savo klientą. Kiekvienas klientas pasirenka savo restoraną. Todėl visus vadiname draugais, kolegomis ir į nieką nereaguojame, kaip į konkurentą“, – tikina I. Kudirkaitė.
Verslininkės teigia, kol kas plėtros neplanuojančios. Pagrindinis tikslas – užtikrinti kokybę Vilniuje veikiančiame restorane bei „Food truck“ terasoje, kuri atsidarys šiltuoju metų laiku.

visi straipsniai

Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi

„Stenders“ sėkmingai vienija 220 parduotuvių tinklą 27-iose pasaulio šalyse. Neaplenkiama ir Lietuva.
Trijų verslo modelių bendraįkūrėjas Laurynas Rimavičius pripažįsta, kad vien tik savo jėgomis didelės plėtros neįgyvendinsi – būtina pasitelkti daugiau rankų ir protų.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Prekės ženklų pertekusioje Lietuvos grožio industrijoje klientų laukia iššūkis nepasiklysti ir išsirinkti, tuo metu verslo naujokų – iššūkis sudominti ir įsitvirtinti. Tačiau „Inglot“ atsiradimo Lietuvoje istorija byloja, kad sumaniam rinkos žaidėjui vietos visada pakanka.
Kaip apskaičiuoti tikrąją investicijų į franšizę vertę? Patarimai, kaip verifikuoti pradines ir einamąsias franšizės pagrindu veiksiančio verslo išlaidas.