„Subway“ tiki, kad lietuvių širdis užkariauti dar pavyks
Per pastaruosius du mėnesius atidaryti du nauji restoranai Kaune ir Klaipėdoje. Netrukus šalia Kėdainių, magistralėje „Via Baltica“, atvers duris dar vienas.
Pirmoji nesėkmė ryžto neužgesino
Sumuštinius pardavinėjančio amerikiečių greito maisto restoranų tinklo „Subway“ atstovas Lietuvai Rokas Liutkauskas neslepia, kad ambicijos didelės – planuojama, kad Lietuvoje duris atvertų 60 franšizės principu veikiančių sumuštinių užkandinių.
R. Liutkausko tikinimu, tokie skaičiai nėra laužti iš piršto. Norinčių pirkti „Subway“ franšizę, kuri yra tituluojama kaip pati geriausia pasaulyje franšizės galimybė, Lietuvoje netrūksta. Susidomėjusių atidaryti visame pasaulyje garsaus prekės ženklo užkandinių neatbaido ir tai, kad šią vasarą jau užsidarė pati pirmoji „Subway“ užkandinė Lietuvoje.
Vilniaus gyventojų ir svečių pamėgtoje Vokiečių gatvėje veikusi užkandinė sumuštinius pardavinėjo dvejus metus. „Subway“ atstovas Lietuvai neslepia, kad restorano uždarymą lėmė daugybė priežasčių. Viena jų – neužtikrinti „Subway“ keliami reikalavimai franšizės gavėjams.
„Mūsų, kaip franšizės davėjų, reikalavimai yra gana griežti. Keliame sau ir visiems franšizės gavėjams pačius aukščiausius standartus. Nebuvome visiškai patenkinti darbu Vokiečių gatvėje įsikūrusiame restorane. Buvo galima labiau stengtis ir daugiau padirbėti. Restorano valdytojas buvo užsienietis. Tad, matyt, suveikė ir kultūriniai skirtumai. Mano nuomone, restoranų savininkai ir vadovai Lietuvoje turi daugiau dėmesio skirti klientams, labiau motyvuoti darbuotojus. Neabejoju, kad ši nesėkmė bus gera pamoka visiems“, – sakė R. Liutkauskas.
Planuose atsinaujinusios ir visiškai naujos užkandinės
Šiuo metu Vilniuje veikia dar du „Subway“ restoranai – „Ozo“ prekybos centre ir Vilniaus tarptautiniame oro uoste. Restoranus franšizės pagrindu valdo skirtingos įmonės, tačiau jos priklauso tam pačiam savininkui, iš Brazilijos kilusiam užsieniečiui, kuris valdė ir Vokiečių gatvėje veikusį „Subway“ restoraną.
R. Liutkauskas pasakojo, kad artimiausiu metu situacija gali pasikeisti. Veikiančių užkandinių franšizes nori perpirkti nauji savininkai ir jau vyksta derybos. Būsimųjų restoranų valdytojų planuose – atnaujinti užkandines ir užkariauti vilniečių širdis.
„Ištaisysime klaidas ir maksimaliai išnaudosime visas galimybes. Potencialo yra tikrai daug. Mūsų tikslas – parduoti ne tik šviežius ir skanius sumuštinius, bet ir pačią geriausią atmosferą, draugišką nuotaiką ir puikų aptarnavimą. Labai tikiuosi, kad klientai pastebės pagerėjusią restoranų kokybę ir tai įvertins“, – vylėsi R. Liutkauskas.
Naujuose restoranuose lankytojų antplūdis
„Subway“ atstovas neslėpė, kad amerikiečių viešojo maitinimo įstaigų giganto planuose ir naujos franšizės pagrindu veikiančios užkandinės Vilniuje. Ragauti sumuštinių jos turėtų pakviesti dar šiemet. Šiuo metu tarp franšizės davėjų ir būsimų gavėjų vyksta derybos, ieškoma tinkamų patalpų.
Amerikiečių tinklo atstovas viliasi, kad naujos užkandinės bus tokios pat populiarios, kaip neseniai atidarytos Kaune ir Klaipėdoje. Prieš porą savaičių laikinojoje sostinėje ir gruodį uostamiestyje duris atvėrusiose užkandinėse norinčiųjų paragauti sumuštinių tiek daug, kad darbuotojai vos spėja suktis. Restoranų darbuotojai turi net kelis kartus dažniau per dieną kepti sumuštiniams duoną ir spėti visus aptarnauti.
„Net nesitikėjome, kad abu restoranai Kaune ir Klaipėdoje sulauks tiek daug lankytojų. Populiarumas milžiniškas. Tikiuosi, tokia pat sėkmė pasikartos ir restorane, kuris netrukus bus atidarytas šalia Kėdainių įsikūrusioje degalinėje“, – sakė R. Liutkauskas.
Šiuo metu kaimyninėje Latvijoje yra 6 franšizės principu veikiančios „Subway“ sumuštinių užkandinės, Estijoje – 11.
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.