Traukiasi picerijų tinklo „Papa John‘s“ įkūrėjas
Manoma, kad toks sprendimas priimtas po to, kai amerikietis sukritikavo protestus, kilusius nacionalinėje amerikietiškojo futbolo lygoje (NFL).
NFL protestų banga kilo JAV prezidentui Donaldui Trumpui pakursčius ginčą su žaidėjais, kurie skambant nacionaliniam himnui priklaupia, kad atkreiptų dėmesį į policijos veiksmų brutalumą ir rasinį neteisingumą. Maža to, JAV lyderis paragino futbolo gerbėjus boikotuoti NFL, kol liausis protestai.
Brangi replikų kaina
1984 metais pirmąjį „Papa John‘s“ restoraną atidaręs, o po metų jo franšizės teises pardavinėti pradėjęs J. Schnatteris perleisti savo įsteigtos įmonės vairą turėjo po to, kai pametėjo keletą kontraversiškų replikų apie protestuojančius NFL žaidėjus. Už šias replikas bendrovė netruko atsiprašyti dar gerokai iki sprendimo atleisti J. Schnatterį iš generalinio direktoriaus pareigų.
56-erių metų J. Schnatterį, kurio atvaizdas puikuojasi ant „Papa John‘s“ picų dėžių ir restoranų tinklo reklamose, pakeitė 43-ejų vykdomasis direktorius Steve‘as Ritchie. Net ir pasitraukęs iš savo pareigų J. Schnatteris lieka didžiausiu bendrovės akcininku ir toliau vadovaus įmonės valdybai. Jam priklauso apie ketvirtadalis įmonės neapmokėtų akcijų.
Skandalas kilo lapkričio mėnesį, kai J. Schnatteris NFL vadovams pažėrė kaltinimus, esą dėl smukusių „Papa John‘s“ pardavimų kalti būtent jie, nes netinkamai reagavo į demonstracijas, giedant šalies himną. Nuo 2010-ųjų „Papa John‘s“ yra vienas didžiausių NFL lygos rėmėjų ir reklamdavių.
Picerijų tinklo įkūrėjas pareiškė, kad žaidėjų priklaupimas skambant himnui pakenkė NFL televizijos reitingams, o tai pridarė tiesioginės žalos įmonei, mat krito picų, kurios gausiai reklamuojamos varžybų transliacijų metu, pardavimai.
J. Schnatteris, kuris D. Trumpo prezidentinei rinkimų kampanijai paaukojo 1000 JAV dolerių, pareiškė: „Praėjusiais metais NFL reitingai nukrito dėl rinkimų. Šiemet reitingai krenta dėl nesutarimų. Nesutarimai į priešingas stovyklas dalija klientus, o taip pat ir šalį“.
Dėl smukusių pardavimų kaltina lygos atstovus
Po piktų replikų apie protestus J. Schnatteris socialiniuose tinkluose pradėtas maišyti su žemėmis. Dėl neatsargių „Papa John‘s“ įkūrėjo žodžių burnojo ne tik nemaža dalis klientų, bet ir akcininkai. Replikų apsišaudymo metu nukentėjo ir asmeninis J. Schnatterio turtas. Jis per gana trumpą laikotarpį nukrito net 70 milijonu JAV dolerių ir dabar siekia 801 milijoną JAV dolerių.
„Papa John‘s“ įmonė buvo vienas tų aukščiausio lygio NFL rėmėjų, kurie viešai spaudė lygos vadovus sustabdyti protestus. Buvo viešai paskelbta, kad „Papa John‘s“ pardavimai smuks tol, kol bus rastas sprendimas, kaip sustabdyti žaidėjų protestus.
Tuo metu įmonės vykdomasis direktorius S. Ritchie pridūrė, kad picerijų tinklas buvo labiausiai atpažįstamas NFL rėmėjas per pastaruosius dvejus metus. S. Ritchie replika buvo priimta kaip užuomina esą „Papa John‘s“ sėkmė labiau susijusi su NFL, tad pokyčiai lygoje įmonę veikia labiau nei kitas picerijas.
Praėjus kelioms dienoms po J. Schnatterio komentarų, baltųjų suprematistų leidinys „Daily Stormer“ pavadino „Papa John‘s“ oficialia ultradešiniųjų picerija. Restoranų tinklo atstovas spaudai Peteris Collinsas paneigė tokias sąsajas ir įmonės vardu pasmerkė visų formų rasizmą.
Karjerą pradėjo kaip klientų aptarnavimo specialistas
Naujasis restoranų tinklo generalinis direktorius S. Ritchie prie įmonės prisijungė 1996-aisiais. Savo karjerą jis pradėjo kaip klientų aptarnavimo atstovas ir uždirbdavo 6 JAV dolerius per valandą. Po dešimties metų S. Ricthie pats įsigijo picerijos franšizę, o nuo 2010-ųjų buvo atsakingas už korporatyvinę veiklą.
Nors S. Ritchie prisipažino žinojęs, kad vieną dieną pakeis J. Schnatterį, jis atsisakė patvirtinti, ar NFL ginčai turėjo įtakos naujiems karjeros pokyčiams.
„Visi ryšių su visuomene reikalai ganėtinai blaškė. Noriu, kad visas dėmesys vėl būtų sutelktas į mūsų žmones ir picą“, – sakė naujasis „Papa John‘s“ generalinis direktorius.
Išlieka trečiu pagal dydį pasauliniu tinklu
Šiuo metu „Papa John‘s“ yra trečias pagal dydį picerijų tinklas pasaulyje. Įmonė skelbia, kad pasaulyje veikia daugiau kaip 5 tūkstančiai „Papa John‘s“ picerijų. Beveik visos jos veikia pagal franšizę ir kasmet skaičiuoja 1,75 milijardo JAV dolerių įplaukas.
Restoranų tinklo įkūrėjas J. Schnatteris jau kartą buvo atsistatydinęs iš generalinio direktoriaus pareigų. Tai įvyko 2005-aisiais, po to, kai kelerius metus iš eilės smuko pardavimai. Kritus parduodamų produktų kokybei, J. Schnatteris 2008-ųjų gruodį sugrįžo prie savo įsteigtos įmonės vairo.
Praėjusieji metai „Papa John‘s“ nebuvo palankūs. Lyginant su ankstesniais metais pardavimai Šiaurės Amerikoje buvo apslopę, o pajamos sumažėjusios. Tai turėjo įtakos ir įmonės akcijų kainai. Praėjusiais metais jos buvo kritusios 30 procentų palyginus su 2016-ųjų gruodžiu.
„Wall Street Journal“ leidiniui įmonės atstovai pareiškė, kad dėl sumažėjusių žiūrovų skaičiaus NFL finansavimas yra persvarstomas.
visi straipsniai
Beveik devynerius veiklos metus skaičiuojančio tinklo „Thierry“ net trys ketvirtadaliai kepyklų-kavinių šiandien veikia pagal franšizę. Ir pusė jų – Baltarusijoje.
Greito maisto restoranų tinklas „Kentucky Fried Chicken“ (KFC) ketina įrengti užkandinę, kuri klientams siūlys tik „drive through“ paslaugą – aptarnavimą neišlipant iš automobilio.
Aukščiausioje franšizavimo lygoje būna visokių manevrų. Kai bandai apžaisti sistemą, vėjais paleidžiant „Subway“ deklaruotą norą palaikyti savo franšizės gavėjus, kartais tenka paaukoti silpniausią grandį.
Maltos bendrovė „Premier Capital“, valdanti greito maisto restoranų tinklą „McDonald‘s“ Lietuvoje ir dar penkiose Europos šalyse, toliau gerina veiklos rodiklius.
Daugiau negu 5 tūkst. picerijų vienijantis amerikiečių tinklas „Little Ceasars“ gyvas klientų eiles keičia nauja užsakymų atsiėmimo sistema.
skaitomiausi
Tarp užsienietiškas franšizes įsigijusių Lietuvos įmonių – ir verslo milžinai, ir nykštukai.
Franšizavimas pasižymi įvairiomis taikymo praktikomis, nuo kurių išmanymo ir gebėjimo adaptuoti priklauso kiekvieno franšizuojamo verslo sėkmė.
Nauju vardu perkrikštytas kavinių tinklas „Caffeine Roasters“ (buvęs „Coffee Inn“) ketina pradėti naują etapą – intensyvins plėtrą, užsienyje parduodamas franšizes.
Dažniausiai franšizavimas apibūdinamas „verslo tiražavimo“ ar „verslo klonavimo“ alegorijomis, o kokios asociacijos kyla Jums?
Franšizės sėkmė daugiausia priklauso nuo glaudaus franšizės davėjo ir gavėjo bendradarbiavimo, kuris pradedamas franšizės pirkimu–pardavimu.