Į dešimtuką pataikęs „Fresh Post“ turi ambicijų tapti tarptautine franšize

Su verslininkais iš Talino ir Stokholmo jau pasirašytos ir preliminarios franšizės sutartys.
Penktadienis
04.01.2019
Kaip šarminio vandens pardavimų kanalą per metus išauginti iki atskiro, tarptautine franšize tapti pretenduojančio verslo?
 

Salotų baro „Fresh Post“ įkūrėja ir vadovė Inga Tribuišienė žaismingai šypsosi ir atvirai pasakoja, kaip jai pavyko atrasti ir ištobulinti verslo receptą. 

Interesantai iš Lietuvos ir užsienio

„Fresh Post“ įkūrėja ir vadovė nesikuklindama gali sakyti, kad pataikė į dešimtuką. Labai aiški idėja, nuoseklumas, tinkamai pasirinkta lokacija, užtikrinanti lankytojų srautą, ir teisingai suformuotas kolektyvas – esminiai ingredientai, dėl kurių „Fresh Post“ puikiai sekasi – čia per pietus rikiuojasi eilės, o suomių maisto į namus pristatymo startuolis „Wolt“ salotų barą įvertino, kaip daugiausiai pardavimų sugeneruojančią šalies įmonę.

Vos prieš metus viename sostinės biurų pastate duris atvėręs „Fresh Post“ sulaukia vis daugiau dėmesio ir iš užsienio verslininkų, norinčių įsigyti originalios koncepcijos salotų baro franšizę. Užklausos plaukia iš Varšuvos, Helsinkio, Talino, Tel Avivo ir kitų didžiųjų miestų.

Verslininkė neslepia, kad kurdama „Fresh Post“, paslapčia tikėjosi, kad vieną dieną jos kūrinys taps tarptautine franšize, tačiau negalvojo, kad pasiūlymai pabirs taip greitai ir nereikės pačiai brautis į užsienio rinkas.   

Su verslininkais iš Talino ir Stokholmo jau pasirašytos ir preliminarios franšizės sutartys. Kitas etapas – konfidencialios verslo informacijos atskleidimas būsimiems partneriams ir tolimesnės derybos. Kol kas tolimesnius veiksmus stabdo tinkamų patalpų paieška.  

„Lūkuriavimas yra iš abiejų pusių. Ir tai normalu. Šis verslas dar toks šviežias, kad interesantams įdomu pasižiūrėti, kaip viskas klosis toliau, o man norisi labai atsakingai pasirinkti verslo partnerius. Nenoriu, kad „Fresh Post“ veiktų kur nors rūsyje ar prekybos centro salelėje – kentėtų maisto kokybė.

Vien degančių akių versle nepakanka. Reikalingi ne tik finansai, bet ir patirtis, išmanymas, kur eini. Kai jaunimas atėjęs sako: „labai noriu ir tikrai jaučiu, kaip paeis“, žodis „paeis“ čia netinka. Maitinimo verslas labai sunkus. Todėl nepatyrusiems interesantams pasakoju apie verslo specifiką gerokai sutirštindama spalvas“, – pasakoja verslininkė.

Pati „Fresh Post“ įkūrėja versle ir maitinimo srityje nėra naujokė. Moteris yra įgijusi kulinarijos ir konditerijos profesiją. Taip pat ir teisės bakalaurą. Visgi, geriausias pamokas ji išmoko ne aukštosiose mokyklose, o septynerius metus dirbdama turguje.   

„Visiems sakau, kad baigtos teisės studijos niekada neprilygs turgaus magistrui“, – juokiasi I. Tribuišienė ir priduria: „Tai buvo puiki mokykla. Ten išmokau, kaip bendrauti su klientais. Vėliau ketverius metus vadovavau mažmeninės ir didmeninės prekybos kanceliarijos įmonei. Ten išmokau, kad pradėtą darbą visuomet reikia užbaigti iki galo“.  

Didelės ambicijos ir stiprus užnugaris

Nors susidomėjusių galimybe įsigyti „Fresh Post“ franšizę nestinga, nuo Naujųjų metų I. Tribuišienė ketina ir pati daugiau laiko investuoti į savo franšizės populiarinimą. Iki šiol visa reklama sklido iš lūpų į lūpas. Tačiau jau netrukus apie pardavinėjamą franšizę verslininkė ketina prabilti kur kas garsiau.

Neseniai kaip žiūrovė sudalyvavusi Maskvos franšizių parodoje, kovo mėnesį jau kaip dalyvė ji viešės Paryžiaus franšizių parodoje, talpins informaciją verslo portaluose. Tačiau iki tol ji nori įgyvendinti užsibrėžtą tikslą – atidaryti dar vieną savo „Fresh Post“ salotų barą, šį kartą Kaune.    

„Su vienu pačios atidarytu baru išvažiuoti į užsienį ir įtikinti verslininkus, kad ši franšizė pasiteisins, būtų pernelyg drąsu. Bet... juk kas nerizikuoja... Banali frazė, bet labai teisinga“, – šypsosi I. Tribuišienė.

Ambicinga verslininkė neslepia, kad jos tikslas visame pasaulyje turėti tiek pagal franšizės verslo modelį veikiančių „Fresh Post“ barų, kiek yra metuose dienų. Tai pat bent dešimtį pačios valdomų salotų barų.

Kūrybinga asmenybe save laikanti verslininkė nebijo drąsiai svajoti. Tačiau priduria, kad tokią laisvę jai suteikia stiprus užnugaris – stabilus ir pelningas tėčio įsteigtas verslas „Burbuliukas ir Co“. Jau 24 metus Panevėžyje veikianti įmonė gamina vandens jonizatorius, kurių pagamintam šarminiam vandeniui populiarinti ir buvo sumanyta atidaryti pirmiausia sulčių, o vėliau ir salotų barą.  

„Kai turi stiprų užnugarį dirbti lengviau, nes gali nesibaiminti, iš kur nesėkmės atveju reikės gauti pinigų patalpų nuomai, darbuotojų atlyginimams. Didelė dalis kavinių ar restoranų užsidaro, nes jie neturi užnugario. Dėl to susidūrę su pirmais iššūkiais verslininkai jaudinasi, nerimauja. O aš galiu sau leisti visada šypsotis, nes žinau, kad jeigu nepasiseks čia, aš galiu pasiskolinti iš kitų trijų šeimos verslų“, – kalba moteris.

Pardavimų kanalas tapo atskiru verslu

Kuo šarminis vanduo naudingas, nėra paprasta paaiškinti. Geriausia jo privalumus pademonstruoti pavyzdžiu. Taip I. Tribuišienei ir gimė mintis atidaryti barą, kuriame žmonės galėtų paragauti ir pajusti, kuo skiriasi trintų vaisių kokteiliai su paprastu ir šarminiu vandeniu.

Kai iš klientų pradėjo girdėti nuolatinius prašymus įtraukti į meniu ir salotas, gimė „Fresh Post“. Per trumpą laiką salotų baras, kaip šarminio vandens pardavimų kanalas, pavirto į atskirą verslą, iš kurio naudos gauna ir pagrindinis šeimos verslas.

„Į Šveicarijos rinką su vandens jonizatoriais beldžiuosi jau dešimt metų. O dabar jie patys mane kviečiasi ir teiraujasi apie galimybę bendradarbiauti“, – džiaugiasi I. Tribuišienė.

Didžiausias dėmesys kokybei

Nuo pat pirmųjų „Fresh Post“ gimimo dienų verslininkė buvo aiškiai suformulavusi sau tikslą – gaminti ne tik skanias ir kokybiškas salotas, bet ir pateikti jas taip, kad liktų patenkinti skubantys miesto žmonės. Todėl salotos patiekiamos ne bet kaip, o originalioje ekologiškoje dėžutėje, išsiskleidžiančioje žiedu.

Ši dėžutė nacionaliniuose pakuotės apdovanojimuose praėjusiais metais buvo apdovanota gero dizaino diplomu ir pelnė bronzą. Originalios salotų pakuotės – vienas „kabliukų“, kurie vilioja potencialius franšizės gavėjus.

Beje, nors „Fresh Post“ dėžutė yra patentuota, jau atsirado bandančiųjų ją kopijuoti. Tačiau I. Tribuišienė dėl to nesijaudina.

„Vien įdomios dėžutės nepakanka jei nori, kad tavo verslas sektųsi. Mano nuomone, svarbiausia maisto ir aptarnavimo kokybė. Vienas ją užtikrinančių faktorių – skaidri virtuvė, kuri leidžia kiekvienam salotų baro lankytojui  matyti, kaip gaminamos salotos. Maža to, baro virtuvėje stovi pati geriausia įranga, niekuo nenusileidžianti tai, kuria didžiuojasi prabangūs restoranai.

Noriu, kad tokią pat kokybę užtikrintų ir franšizės gavėjai. Tai dar viena priežasčių, kodėl juos renkuosi taip atidžiai. Matyt, tai šeimos verslo bruožas – bet ko į šeimą neįsileisi. Turi pasitikrinti, atsargiai pasverti visus už ir prieš. Geriau ilgiau rinktis, negu paskui gailėtis“, – įsitikinusi pašnekovė.

Esminis reikalavimas – stiliaus išlaikymas

Dar vienas reikalavimas franšizės gavėjams – bendro stiliaus išlaikymas. Pašto dėžės idėja turi atsispindėti visame interjere – nuo baro ir šviestuvų iki salotų dėžutės. Taip pat turi būti įrengta šarminio vandens stotelė. 

„Priimu kaip komplimentą, kai klientai sako: „Labai gražus baro modelis. Iš kur atsivežėte idėją?“. Daugeliui sunku suprasti, kad mergaitė iš kaimo turėjo tokį sapną ir jį įgyvendino su talentingų ir kūrybingų žmonių pagalba“, – šypsosi pašnekovė.

Komandą verslininkė pamini neatsitiktinai. Be jos, verslininkės tikinimu, net ir pati geriausia idėja yra nieko verta. Todėl I. Tribuišienė ieškojo ne tik kompetentingos, bet ir daug energijos bei idėjų turinčių komandos narių.

„Siekiau surinkti komandą, tikinčią idėja. Kai tiki visa komanda, patiki ir klientai“, – sako „Fresh Post“ įkūrėja.  

Rinkdamasi darbuotojus ji nevengia taikyti ir neįprastus metodus. Pavyzdžiui, kandidatą pirmiausia ji kviečia užsukti į virtuvę, kurioje jis bendrauja su kitais kolektyvo nariais. Tik po to, kai jie pasidalina savo nuomone apie darbuotoją, su juo kalba ir I. Tribuišienė.

„Ne viskas matuojama pinigais. Aš tikiu žmogiškumo faktoriumi. Todėl negaliu viena pati nuspręsti, ką įmesti į kolektyvą, kai ne man, o jiems reikės visą laiką dirbti kartu. Labai gaila, kad verslo žmonės taip dažnai neįvertina, kokia svarbi gera atmosfera kolektyve“, – apgailestavo verslininkė.

Nėra prasmės iš naujo išradinėti dviračio

Ji pati į Vilniuje esantį barą iš Panevėžio atvažiuoja kelis sykius per savaitę. Kaip sako pati, dažniau nė nereikia, nes kolektyvas puikiai susitvarko ir be jos. I. Tribuišienei tai tarsi dar vienas įrodymas, kad sumaniai pasirinkus franšizės gavėjus, „Fresh Post“ išlaikys savo gerą reputaciją ir toliau sėkmingai plėsis.

Šiuo metu vyksta aprašomieji „know how“ darbai, kad būsimiems franšizės gavėjams dėl daugelio dalykų nebetektų sukti galvos. I. Tribuišienė įsitikinusi, kad franšizės verslo modelis ypač pravartus jauniems verslininkams.

„Franšizė naudinga tuo, kad ją įsigijęs tu gauni atliktus namų darbus, apie kuriuos pats nė nepagalvotum. Kitaip tariant, kam iš naujo išradinėti dviratį? Pačiam atidaryti naują kavinę nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Tai reikalauja ne tik daug laiko, energijos, idėjų, bet ir pinigų. Savos klaidos kainuoja labai brangiai.

Franšizė – tai jau kažkieno pramintas kelias. Tad tau belieka tik įsivertinti, ar gali sau leisti žengti tuo keliu. Taip pat labai svarbu, kad sutaptų požiūris su franšizės davėju, su kuriuo turėsi betarpiškai bendrauti“, – sako verslininkė, pati kadaise stovėjusi kitoje barikadų pusėje. Keletą metų moteris atstovavo „Sarmos“ franšizės gavėjams.

Trumpas laikas investicijoms atsipirkti

„Fresh Post“ vadovė paskaičiavusi, kad franšizė jos gavėjams turėtų atsipirkti per maždaug septynis mėnesius, priklausomai nuo salotų baro dydžio. Patiems „Fresh Post“ įkūrėjams investicijos atsipirko per šiek tiek ilgesnį laikotarpį.

„Sunkumų nepavyko išvengti. Pavyzdžiui, įmonė, kuri turėjo atvežti salotų baro baldus ir sukurti elektroninę svetainę, bankrutavo. Vėlavo baldai, todėl baras duris atvėrė keturiais mėnesiais vėliau nei planuota. Tai kainavo pinigus. Norėdami išlaikyti gerai suburtą komandą, jiems mokėjome algas, nors pats salotų baras neveikė. Tačiau palaipsniui viskas grįžo į savo vėžes. Dabar, kai pilnai stoviu ant žemės, galiu pasakyti, kad pilnai įsivažiuoti mums užtruko visus mokslo metus – devynis mėnesius“, – atvirai dėsto I. Tribuišienė.

Rinkodarai neleidžia pinigų

Šeimoje pagal patarlę „pirmiausia pamatuok, o tik paskui dainuok“ auklėta verslininkė iki šiol „Fresh Post“ rinkodarai skyrė labai mažai lėšų. Ji nusprendė eiti kitu keliu.

„Veiksmingiausias reklamos būdas – leisti išbandyti savo produktą ir patiems susidaryti nuomonę. Todėl mes su savo salotomis einame į įmones ir vaišiname jų darbuotojus. Mums tokiu būdu parduoti save su minimaliais kaštais sekasi labai lengvai“, – savo patirtimi dalijasi I. Tribuišienė.   

Tokia reklamos strategija duoda vaisių. Verslininkė sulaukia vis daugiau nekilnojamojo turto vystytojų pasiūlymų, kurie mato salotų barą dar tik būsimuose verslo centruose, pastatų vizualizacijose.

„Tai mane labai džiugina. Kai į biurų centrus beldiesi su visiškai nežinomu vardu, tau sako, kad vietų nėra penkiems metams į priekį. Kadangi dabar mane kviečia susitikti, vadinasi, tų vietų yra“, – juokiasi moteris.

Nors „Fresh Post“ įkūrėja galėtų mėgautis saldžiais darbo vaisiais, ant laurų užmigti sau neleidžia. Su virtuvės šefais nuolat tobulina salotų receptus, atsižvelgia į klientų pageidavimus, seka naujoves ir ieško, kaip dar galėtų optimizuoti veiklą, kad, pavyzdžiui, klientams nereikėtų ilgai stovėti eilėse arba kuo ateityje pakeisti plastiką.  

„Dažnai sakoma, kad verslas turi eiti išvien su mokslu. Aš kurdama prekės ženklą bendradarbiavau su Vilniaus verslo ir Vilniaus dizaino kolegijomis. Įvertinusi stipriausius ženklus, esančius Lietuvoje, noriu tobulinti savo salotų baro valdymo sistemą, kad kiekvienas klientas turėtų galimybę pats užsisakyti salotas iš bet kurios vietos“,  ateities planais dalijasi I. Tribuišienė.

Pašnekovę kalbino Ernesta Vinevičiūtė


Vien degančių akių versle nepakanka. Reikalingi ne tik finansai, bet ir patirtis, išmanymas, kur eini.

populiariausi forume